Project Briefing

Vaillant wilde haar de installateurs die de laatste 5 jaar nauwelijks zaken hadden gedaan met Vaillant prikkelen met een leuke actie. Hoe activeren we deze installateurs om weer Vaillant-minded te worden en de producten van Vaillant een warmt hart toe te dragen? 

Creatief Concept

Met de zomer om de hoek, kunnen de cv-ketels zonder al te veel overlast vervangen worden. Dit is dus hét moment voor de doelgroep om ‘te vlammen’. Met een onweerstaanbare aanbieding op de ecoTEC-ketels en leuke gadgets (BBQ-aansteker, BBQ schort en kans op een Weber BBQ), werden de installateurs lekker gemaakt voor een afspraak. 

Campagne logo

Zomeractie

Campagne middelen

Brievenbusmailing

Brievenbus mailing met aantrekkelijke combinatie korting op CV-ketels.

Digitale actiemailing

Gepersonaliseerde actiemailing als opvolging van de brievenbusmailing.

Brievenbusmailing

Verkoopaanbod door de vertegenwoordiger in een bijpassende offertemap.

Win-actie

Doe mee en maak kans op een Weber BBQ om lekker te vlammen!

Resultaat

Van de 400 installateurs heeft bijna 50% een afspraak gemaakt met één van de 12 Vaillant rayonmanagers. En na 6 maanden hebben 15 installateurs zich gevoegd bij het ‘V-team’ van Vaillant.

Productactivering 100%
Loyailiteitsprogramma 80%
Crossmediale campagne 95%
Onderscheidend 100%

Quote klant

Quote

“YOOKY heeft veel kennis van de markt en heeft in een korte tijd een campagne neergezet dat staat als een huis.”

Wendy van Duijnhoven, brandmanager Vaillant