Zet uw website om naar HTTPS!

Zet uw website om naar HTTPS!

Het is bijna zover. Google heeft aangekondigd dat per oktober 2017 websites die niet beveiligd zijn een melding 'Not-secure/niet-veilig' krijgen. Al sinds 2014 beoordeelt Google onveilige websites en neemt dit mee in haar waardering (en dus uw zoekpositie in Google). Tegelijkertijd belonen ze websites die wel veilig zijn. Lees ook het artikel op Emerce, https://www.emerce.nl/achtergrond/geen-https-verbinding-lagere-score-google

Sterker nog; Google gaat ook nog eens een duidelijke waarschuwing tonen als een klant een formulier op uw website invult. Dit doen zij via de Google Chrome Browser, met 50% marktaandeel een forse speler. Wist u dat maar liefst 85% van de huidige websites nog niet veilig zijn?

Lees meer


De kracht van een sterk merk; Tesla, Sinek en Tiggelaar

De kracht van een sterk merk; Tesla, Sinek en Tiggelaar

Afgelopen september waren we, zoals elk jaar, op de Bouwkennis Jaarbijeenkomst. Dit jaar met het thema ‘disruptie’. Een intrigerend onderwerp dat op verschillende niveau’s werd uitgewerkt door vier verschillende sprekers. En ja hoor, bij de eerste spreekster, Kim Liebrecht, countrymanager Van Tesla kwam hij weer voorbij: The Golden Circle van Simon Sinek.

Lees meer


It’s all in the mix; online vs offline communicatie

It’s all in the mix; online vs offline communicatie

Bedrijven zetten in deze tijd het liefst in op online communicatie. Vaak met het idee dat online communicatie goedkoop, gemakkelijk en altijd up-to-date is. Het is bijna de standaard geworden. Maar vergeet je offline communicatie niet. In deze tijd van informatie overload die online erg goed merkbaar is, is fysiek contact maken met je doelgroep net zo belangrijk en minimaal zo doeltreffend als online communicatie.

Lees meer


Van 3D BIM-model naar productanimatie

Van 3D BIM-model naar productanimatie

YouTube verandert op dit moment het landschap op het gebied van zoekopdrachten op het internet. We steken steeds minder tijd in het lezen van de informatie die we nodig hebben. Een video bekijken is namelijk veel sneller, makkelijker en vooral duidelijker, dus waarom zouden we nog lezen? Combineer deze trend eens met je investeringen in BIM, oftewel de 3D-modellen die je van je producten hebt laten maken, om architecten en aannemers het leven eenvoudiger te maken …

Lees meer


Marketing Automation. Doe het goed of doe het niet!

Marketing Automation. Doe het goed of doe het niet!

Iedereen praat erover. Natuurlijk. Hoe mooi kan het zijn; marketing inspanningen die direct converteren naar leads. En zo in uw sales funnel belanden. U moet nog net even die klant (want tsja, zo is die lead alvast gekwalificeerd) bellen of hij het geld nu al kan overmaken.

Of werkt dat niet zo. In deze blog gaan we dieper in op het fenomeen marketing automation. Dit staat in Nederland nu nog in de kinderschoenen, maar zal de komende jaren een steeds grotere rol gaan innemen bij uw sales- en marketinginspanningen.

Lees meer


Snelheid is alles, zeker ook in uw web strategieën

Snelheid is alles, zeker ook in uw web strategieën

Napoleon was een strateeg pur sang. Zijn strategieën hadden een ding gemeen, ze berusten altijd op het principe van snelheid en het verassingseffect. Zijn tegenstanders waren altijd verrast. Tijdens veldslagen probeerde Napoleon altijd een beslissing te forceren via een onverwachte en superieure manoeuvre. Napoleon was een meester in het verplaatsen van grote legers op een zo efficiënt mogelijke wijze. Hij berekende welke wegen het kortste waren en met welke snelheden hij zich moest verplaatsten. Hierdoor kwam Napoleon met meer manschappen op de plaats van bestemming aan dan zijn vijanden, want hoe langer men onderweg was hoe meer soldaten er stierven.

Lees meer


Klant loyaliteit(1); meten = weten = handelen

Klant loyaliteit(1); meten = weten = handelen

Hoe groot of klein je bedrijf en of klantenkring ook is, alles valt of staat bij de (waarde)ring van uw klanten. Een klant is pas een klant als hij echt enthousiast is over uw bedrijf. En dan niet alleen uw producten, of juist niet zelfs, maar vooral om je mensen, aanpak, service, etc. Dit wordt helaas maar al te vaak vergeten. Klantwaarde is veel relevanter dan klantomzet. Retentie is in deze tijd een must, met slimmere klanten en concurrentie van alle kanten, is het negeren van de klant loyaliteit gelijk aan bedrijfseconomische zelfmoord.

Lees meer


Klant loyaliteit (2); CRM-strategieën op basis van de klantwaardes

Klant loyaliteit (2); CRM-strategieën op basis van de klantwaardes

Vaak worden klanten ingedeeld of gerangschikt op basis van de omzet die zij gegenereerd hebben. Het bekende Pareto-effect onderschrijft niet voor niets dat 20% van de klanten 80% van de omzet genereert (waarbij omzet natuurlijk niet alles zegt). Gevolg, 20% krijgt heel veel aandacht, de beste accountmanagers (seniors), de mooiste voordelen, etc. Niks mis mee natuurlijk, alleen is dat natuurlijk slechts een historische waarde. Daar hangen nog tal van kenmerken aan vast, zoals een piekmomentum, eenmalige grote aanschaf, etc. Maar wat nu als een kleinere klant in potentie wel een echte ambassadeur (supporter) van jouw organisatie is, of wil zijn, en een gigantisch netwerk achter zich heeft. Of een veelgelezen blog waar onder andere jouw producten worden belicht, een actief twitteraar met meer dan 50.000 volgers, etc. Welke waarde heeft dit dan in uw beoordelingsmodel? Meestal niets helaas.

Lees meer


Be remembered, that's all what matters

Be remembered, that's all what matters

Uiteraard wil u dat ook, als men uw website bezoekt dat de bezoeker er ook iets van meekrijgt, en zelfs onthoud. Maar hoe doe je dat nu? Daar is onlangs een uitgebreide studie naar gedaan, uitgevoerd door LEWIS Pulse, de digital marketing-divisie van LEWIS. `Zij hebben meer dan 500 afbeeldingen op 5o websites onderzocht aan de hand van Large-Scale Image Memorability oplossing van het MIT.

Het logo staat met stip op 1 als het gaat om het onthouden van een website. Maar liefst 86% onthield deze na bezoek. "Hoe hoger de score, hoe groter de kans dat afbeeldingen worden onthouden", aldus Jurriaan de Reu, hoofd Benelux van LEWIS Pulse, de digital marketing-divisie van LEWIS.

Lees meer


Tips voor een hogere respons met een crossmediale direct mail

Tips voor een hogere respons met een crossmediale direct mail

U kent het vast wel. Met veel enthousiasme stuurt u uw doelgroep een mooi opgemaakte directmail toe, vaak gemaakt door uw reclamebureau, en vol verwachting kijkt u uit naar de eerste reacties. En dan…. valt de respons enorm tegen. Nog geen 1% . Daar had u meer van verwacht. Wat zonde. Van uw tijd, en vooral ook uw geld. Maar hoe krijg je een direct mail nu wel succesvol? Vanuit mijn jarenlange ervaring kan ik u vertellen dat het wel goed kan, mits u aan zich aan een aantal spelregels houdt. Hieronder vertel ik u welke.

Lees meer


Een App of een mobiele website voor mijn webshop? Helluuuup

Een App of een mobiele website voor mijn webshop? Helluuuup

Eerder voorspelde een van ’s werelds meest vooraanstaande usability onderzoekers, Jakob Nielsen, het al: gezien de huidige stand van zaken omtrent beschikbare technologie en devices kies je beter voor een app dan een mobiele website. Het gebruiksgemak is veel groter, en de content is perfect afgestemd op de gebruiker in relatie tot hetgeen de aanbieder biedt. Met andere woorden: een app maakt de persoonlijke belevenis van online winkelen vele malen groter en persoonlijker.

Lees meer


Succesvolle e-commerce begint met rijke content

Succesvolle e-commerce begint met rijke content

Eerder voorspelde een van ’s werelds meest vooraanstaande usability onderzoekers, Jakob Nielsen, het al: gezien de huidige stand van zaken omtrent beschikbare technologie en devices kies je beter voor een app dan een mobiele website. Het gebruiksgemak is veel groter, en de content is perfect afgestemd op de gebruiker in relatie tot hetgeen de aanbieder biedt. Met andere woorden: een app maakt de persoonlijke belevenis van online winkelen vele malen groter en persoonlijker.

Lees meer


Hoe verander je een domeinnaam in 5 stappen zonder verlies van google waarde?

Hoe verander je een domeinnaam in 5 stappen zonder verlies van google waarde?

Door de komst van de nieuwe toplevel- domeinnamen veranderen veel bedrijven hun domeinnaam. waar eerst een .com, .eu of .nl domeinnaam nodig was, is het nu mogelijk ook een domeinnaam als petersfietshandel.nl te veranderen naar peter.fiets. Betere en kortere domeinnamen zijn veel beter te vermarkten, dan die onhandige lange namen. McDonalds bijvoorbeeld denkt erover het .mcd domein te gaan gebruiken. In dit artikel vind je een 15 stappenplan om op een goede en correcte wijze je domein te veranderen, zonder verlies van je rankings, links etc.

Lees meer


De evolutie van weboptimalisatie

De evolutie van weboptimalisatie

Het web verandert continu. Zo ook uw vindbaarheid. Iedereen wil op de eerste pagina van Google komen, maar Google heeft belang bij het beste zoekresultaat. Check deze infographic over de evolutie van optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie is zo veel veranderd dat sommige tactieken die ooit werden bevorderd en aangemoedigd, nu als schadelijk kunnen worden beschouwd. Focus op deze on-site en off-site-elementen om bij te blijven en uw website die verdiende Google Ranking te geven.

Lees meer


Social Media, welke, waar en wanneer?

Social Media, welke, waar en wanneer?

Social Media is huge. Maar met al die keuzes, Twitter, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, pffffff. Waar begin je nu? Veel mensen / bedrijven zien door de bomen het bos niet meer. Misschien helpt dit leuke overzicht je wel. Zoek je meer zichtbaarheid, of juist merkbekendheid. Hieronder even een mooi en helder overzicht voor jou. 

Lees meer

.addthis_pill_style { width: 50px !important; }
Download Freewww.bigtheme.net/joomla Joomla Templates Responsive