Succesvolle e-commerce begint met rijke content

Eerder voorspelde een van ’s werelds meest vooraanstaande usability onderzoekers, Jakob Nielsen, het al: gezien de huidige stand van zaken omtrent beschikbare technologie en devices kies je beter voor een app dan een mobiele website. Het gebruiksgemak is veel groter, en de content is perfect afgestemd op de gebruiker in relatie tot hetgeen de aanbieder biedt. Met andere woorden: een app maakt de persoonlijke belevenis van online winkelen vele malen groter en persoonlijker.

Ook in digitaal Nederland zit men niet stil. Om een succesvolle e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk. Sterker nog, op dit moment is deze markt sterk in ontwikkeling en groeien de met goede content gevulde sites in hoog tempo.

Waarom? Simpel, uw klanten eisen dit. De dagen van informatieve sites zijn voorbij en de verstandige, innovatieve bedrijven vullen hun website nu met kennisdocumenten en echt bruikbare rijke content. De homepage, categoriepagina’s en productpagina’s worden voorzien van allerhande goede, sterke content.

Voorbeeld http://www.siemens.com/entry/en

Wat verstaan we onder rijke content:

  • Goed beeldmateriaal
  • Videos— informatief, educatief en sterk gericht op case studies
  • Uitgebreide productinformatie met de focus op details (afmetingen, gewicht, vermogen, etc.) en toegevoegde waarde voor de koper
  • Interactieve benadering die een klant direct doorstuurt naar overige producten die passen bij de behoefte
  • Dynamische product configurators waarmee een klant de producten kunnen samenstellen, en direct bestellen
  • De mogelijkheid om een productvergelijking (en op diverse aspecten te vergelijken als prijs, mogelijkheden, etc.) op te zetten, op basis van zelf gekozen producten en/of aangevuld met suggesties
  • 3D virtuele producttour of view, zodat klanten het product ook echt goed kunnen bekijken
  • Gedetailleerde educatieve documenten als instructiehandleiding, white papers, onderzoeksresultaten, markt indicatoren

Sites met rijk gevulde content zullen klanten binden en boeien, ook in b2b e-commerce. Voeg zoveel mogelijk informatie toe, wees niet bang voor de concurrent (die weten het toch wel) en geef de bezoeker een experience mee, die ze onthouden. En dus terug laat komen. Een aankoop dient een beleving te zijn, een tevreden klant is het gevolg.

.addthis_pill_style { width: 50px !important; }
Download Freewww.bigtheme.net/joomla Joomla Templates Responsive