CLOCK Marketing

Een nieuwe synergie tussen sales & marketing 

clockDe 4 P's zijn dood
Al een hele poos. In vroeger tijden stonden de p’s model voor je hele bedrijfsvoering, immers werden producten zelf bedacht en ontwikkeld. De plaats werd gekozen het liefst in dicht bevolkte gebieden en nabij kanalen/wegen/sporen. De prijs werd bepaald naar gelang de levenscyclus en traditionele berekeningsmethoden. Kosten plus opslag. Promotie was eenvoudig. Koop zoveel mogelijk aandacht en poneer je boodschap richting zoveel mogelijk mensen.

Deze zeer klassieke uitleg van marketing, het zendmodel, is met de komst van het internet ter ziele gegaan. Waarom? Eenvoudig. Internet heeft de wereld omgedraaid. Niet de fabrikant bepaalt meer wat de klant koopt. Marketingblogger Andy Hanselman typeert het nieuwe tijdperk als volgt: “Massive customer choice, overcapacity, 24/7 connectivity, multi-media, global competition, rapid change, information overload and significantly greater market transparency – the customer now has much more control.” 

Lang leve de 4 nieuwe P's
Hanselman formuleert vervolgens vier nieuwe P's:

Permission Participation
Performance Proliferation

Succesvolle marketeers realiseren zich dat je eerst toestemming nodig hebt
voor je gaat zenden. Dat het gaat om relevantie en interessant zijn. Op basis daarvan wil men zaken met je doen. Vergeet de massa, concentreer je op de waardevolle doelgroep. Size does’nt matter.

Consumenten van nu willen een dialoog. 76% van de  mensen  gelooft niet dat  bedrijven de waarheid vertellen in advertenties. Wil je mee vooruitlopen ga dan de conversatie aan met je markt.

Dit is waar het om draait, de echte
‘battleground’ for competitiveness. 
49% van klanten vindt dat hun klantervaring ‘saai’ is (bland). “Performing’ means creating a ‘remarkable’ customer experience (that’s ‘remarkable’ as in
worth remarking about).”

Verspreiding van je merk / product ontstaat pas als mensen over je gaan  praten. Word of Mouth. Dit is de belangrijkste succesfactor om je klanten en prospects te gaan bereiken.

Om het bovenstaande in de praktijk toe te passen is door YOOKY een aanpak ontwikkeld, CLOCK Marketing, dat staat voor
Customer – Loyalty – Originality – Creativity – Knowledge

CLOCK Marketing is een model dat niet uitgaat van de middelen. Niet van de 5 c’s (zendergericht), of de 5 a’s (social media), outbound, inbound of juist een combinatie daarvan. Het gaat maar om drie dingen. En dat is de klant. De klant. En….. de klant. Klik op de groene woorden en leer meer. 

 

.addthis_pill_style { width: 50px !important; }
Download Freewww.bigtheme.net/joomla Joomla Templates Responsive