Project Briefing
Begin 2019 wilde men met een nieuwe merkidentiteit en een heldere boodschap naar haar klanten (bouwmaterialenhandel, aannemerij, projectontwikkelaars, gebouweigenaren en architecten). Niet die ‘dozenschuiver’ maar een partner met projectgerichte oplossingen. Maar hoe rebrand je een bestaand merk?
Creatief Concept
De deursets van Theuma geven toegang tot werelden. Waarin je woont, zorgt, werkt of vakantie houdt. Theuma opent wereld van veiligheid, zorg of prestatie. De slogan werd dan ook: “Open je wereld, stap binnen met Theuma!”. Dit werd in alle mogelijke communicatiemiddelen doorgevoerd.
Open je wereld, stap
binnen met Theuma
Campagne middelen
Image posters
Van alle klantwaarden zijn imageposters gemaakt voor op kantoor en in het magazijn.
Advertenties
In de advertenties worden foto’s en lijntekeningen gecombineerd.
Website
Op de website benadrukken de headerbeelden de belangrijkste klantwaarden.
(Visite)kaartjes
Of het nu een visitekaartje is, of een nieuwjaarskaartje. De slogan komt altijd terug.
Resultaat
Door het opnieuw nadenken over je kernwaarden, ga je focussen op wie je wilt zijn voor je klanten en ga je toetsen of je dat ook daadwerkelijk bent. De merkwaarden geven je een groeirichting en zijn als een kapstok waaraan al je bedrijfsactiviteiten hangt. Het is niet alleen een mooi plaatje en praatje naar buiten, maar een belofte naar je klant die je met z’n allen waar wilt maken. Het is dus ook een boodschap en houvast voor je organisatie binnen.
Quote klant
Quote
“De nieuwe merkidentiteit geeft richting aan je groeistrategie op de lange termijn”
Frank Abbeel, CCO